انواع استاندارد لوله و اتصالات پلیکا

آشنایی با انواع استاندارد لوله و اتصالات پلیکا

لوله‌ها و اتصالات پلیکا یکی از اجزای اساسی در صنعت ساختمان و صنایع مختلف می‌باشند. استاندارد لوله و اتصالات پلیکا یکی از حیاتی ترین مسئله ها در انتخاب لوله و اتصالات پلیکا میباشد. استفاده از استانداردهای مناسب برای لوله‌ها و اتصالات پلیکا، عملکرد بهتر و ایمنی بیشتر را به همراه دارد. در این جا، به بررسی انواع استانداردها و مشخصات فنی مربوط به لوله‌ها و اتصالات پلیکا می‌پردازیم.

استاندارد لوله پی وی سی و اتصالات  در هر کشور ممکن است متفاوت باشد. این استانداردها توسط سازمان‌های مربوطه در هر کشور تعیین و اجرا می‌شوند. استانداردهای ملی معمولاً شامل کاربرد و حوزه ی مورد مصرف ، مشخصات فنی، روش‌های آزمون و ارزیابی، نحوه نصب و استفاده، و موارد دیگری می‌شوند که برای تضمین کیفیت و ایمنی لوله‌ها و اتصالات پلیکا ضروری هستند.

که در ادامه به بررسی استاندارد های حوزه ی مصرف لوله و اتصالات میپردازیم.

 

 

انواع استاندارد لوله و اتصالات پلیکا بر حسب حوزه ی مصرف و کاربرد های آن

  • استاندارد نوع  B در لوله و اتصالات پلیکا:
    این نوع استاندارد معین این است که لوله و اتصالات پلیکا پی وی سی مناسب استفاده در روکار داخل ساختمان ، یا برای اجزاء بیرون ساختمان که به دیوار نصب میشوند ، میباشد.
    این نوع لوله ها معمولا با توجه به اینکه در بیرون از ساختمان و در محیط بیرون نصب میشوند از دوام بیشتری نسبت به  انواع دیگر لوله و اتصالات پلیکا برخوردار میباشند.
    این نوع استاندارد یکی دیگر از انواع استاندارد های مورد استفاده در ساختمان میباشد.
  • استاندارد نوع BD در لوله و اتصالات پلیکا:
    این نوع استاندارد یکی از مطرح ترین استاندارد های موجود برای لوله و اتصالات پلیکا میباشد و بیانگر این است که لوله و اتصالات پلیکا میتواند هم به صورت روکار در ساختمان ها استفاده شود و هم اینکه میتواند در داخل خاک دفن شوند.
  • استاندارد نوع R لوله و اتصالات پلیکا(استاندارد غیر اجباری یا تشویقی):
    استاندارد نوع R برای لوله و اتصالات پلیکایی به کار میرود که فقط جهت مصرف در لوله کشی آب باران و هواکش فاضلاب کاربرد دارند.
    لوله و اتصالاتی که از این استاندارد برخوردارهستند به نسبت از مقاومت کمتری نسبت به سایر لوله و اتصالات پلیکا برخوردار میباشند.
  • استاندارد نوع D در لوله و اتصالات جهت استفاده در صنعت ساختمان :
    این نوع استاندارد معین این میباشد که کاربرد این لوله و اتصالات برای فاصله یک متر و کمتر ، از ساختمان ، جایی که لوله ها و اتصالات در زمین دفن شده اند و به سیستم اصلی و خروجی فاضلاب شهری متصل می شوند.

 

 

نحوه ی استعلام استاندارد لوله و اتصالات پلیکا

در این ویدیو نحوه استاندارد لوله و اتصالات پلیکا توضیح داده میشود.

جهت این استعلام کافیست شماره 10 رقمی درج شده روی هر محصول را به شماره پیامکی 10001517 پیامک کنید تا نتیجه آخرین وضعیت استاندارد کالا و پروانه را مشاهده کنید.

 

 

کلام آخر

استاندارد نوع R با توجه به توضیحات ارائه شده نسبت به انواع استاندارد های موجود برای لوله و اتصالات پی وی سی ضعیف ترین نوع استاندارد در بین استاندارد های موجود می باشد.

پس بنابراین اجناسی که دارای استاندارد نوع R یا همان به اصطلاح ناودانی میباشد به هیچ عنوان قابل مقایسه از لحاظ کیفیت و مقاومت و کارایی با اجناس دارای  استاندارد های  B و BD نمی باشند.

شرکت آذر اتصال مفتخر است با دارابودن استاندارد های B و BD محصولات خود را با بالاترین کیفیت به خریداران محترم ارزانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *